Kwaliteitsmanager (KAM)

Haal kennis en ervaring in huis door onze kwaliteitsmanagers in te zetten.
  • Begeleiding bij certificering
  • Grip op privacy, security & continuity
  • Direct hulp bij acute incidenten

Vertrouwd door 1.500+ klanten in zorg en informatietechnologie

Wat is een kwaliteitsmanager (KAM)?

De kwaliteitsmanager (ook wel: quality assurance manager of quality control manager) is degene die zich richt op het waarborgen van de kwaliteit van producten, diensten en processen binnen je organisatie. Hij of zij is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en handhaven van kwaliteitsmanagementsystemen en -processen. 

Het uiteindelijke doel van een quality manager is om ervoor te zorgen dat je organisatie consistent hoogwaardige producten, diensten en processen en levert, klanttevredenheid bevordert en voldoet aan kwaliteitsnormen en -vereisten. De KAM speelt een cruciale rol bij het waarborgen van de kwaliteitscultuur binnen je organisatie en het streven naar continue verbetering.

Voordelen van een kwaliteitsmanager

Met onze kwaliteitsmanager gaat je organisatie met forse sprongen vooruit. Wat onze kwaliteitsmanager je op gaat leveren?

  • Voldoen aan relevante normeisen en regelgeving
  • Gemakkelijk op- en afschalen
  • Altijd de meest actuele kennis en ervaring beschikbaar
  • De financiële lasten zijn beperkt
  • In het geval van calamiteiten altijd een ervaren specialist beschikbaar
  • Weinig tot geen interne managementbelasting

Haal een expert aan boord

Wij maken organisaties al 10 jaar weerbaar tegen risico's

De werkzaamheden van onze kwaliteitsmanagers

Zet onze kwaliteitsmanager in voor jouw organisatie. BMGRIP heeft een samenwerkingsverband met een aantal onderdelen van Kader Group. Het gaat om de business units QHSE, HSE, Technical Safety en Certification Experts. Daarom zijn onze quality managers in staat om de rol zowel op quality, health & safety, technical safety, milieu en MVO in te vullen.

  • Ontwikkelen van kwaliteitsnormen
  • Adviseren aan management over het kwaliteitsbeleid
  • Opstellen van een jaarkalender
  • Implementeren van kwaliteitsprogramma's
  • Monitoren van prestaties
  • Onderzoeken welke processen verbeterd kunnen worden
  • Uitvoeren jaarlijkse risicoanalyse, stakeholderanalyse en interne audits
  • Communiceren van kwaliteitsinformatie 

Veelgestelde vragen

Een externe kwaliteitsmanager inzetten, kan de nodige vragen oproepen. Wij creëren graag duidelijkheid. Heb je nog andere vragen of wil je met ons sparren? Neem contact met ons op. Wij denken graag mee.

Wat doet een kwaliteitsmanager?

Een kwaliteitsmanager zorgt ervoor dat producten of diensten voldoen aan vastgestelde kwaliteitsnormen. Ze ontwikkelen en beheren kwaliteitscontroleprocessen om consistentie en veiligheid te waarborgen.



Veelgestelde vragen

Direct hulp

Schakel binnen 24 uur met onze consultants.

Adres

Computerweg 22
3542 DR Utrecht

KvK: 30277648
BTW: NL 8217.37.612.B01

Privacy statement - Disclaimer - © 2024 BMGRIP