ISO 9001: begeleiding bij certificering

Wij begeleiden organisaties bij het certificeren voor de ISO 9001 norm. ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteit en kunnen we beschouwen als de basisnorm. Deze norm bevat alle eisen die gesteld worden aan een gestandaardiseerd kwaliteitsmanagementsysteem (KMS). Dat maakt kwaliteit meetbaar en controleerbaar. 

Kwaliteitsmanagement is gericht op het continu verbeteren van de processen en het managen van jouw organisatie-risico’s. Zodat je voldoet aan de behoeften, eisen en verwachtingen van je klanten en andere belanghebbenden. 

 

Het nut van de ISO 9001 certificering

Met een ISO 9001-certificaat maak je kwaliteit meetbaar en aantoonbaar. Je toont bij je klanten en andere belangstellenden aan dat je processen voldoen aan internationale normen. Bovendien laat je zien dat je werkt volgens een continu verbeterproces.

Kwaliteitsmanagement heeft betrekking op alle processen van jouw organisatie. Met kwaliteitsmanagement dat voldoet aan de ISO 9001 norm, borg je de continue verbetering van de producten en diensten.

Het resultaat? Tevreden klanten, minder kosten en de toegang tot aanbestedingen.

Neem contact op

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Voordelen ISO 9001

  • Dé norm voor organisaties als het gaat om kwaliteit
  • De basis voor continue kwaliteitsverbetering
  • Dwingt een duidelijk kwaliteitsbeleid af
  • Stimuleert kwaliteitsbewustzijn en betrokkenheid bij medewerkers
  • Formaliseert het klachtenproces en klanttevredenheidsmetingen
  • Stimuleert duidelijke maatregelen als antwoord op vastgestelde kwaliteitsrisico’s
  • Geeft een structuur voor periodieke monitoring, meting, controles en audits
ISO 27001 stappen

ISO 9001: toepasbaar voor elke organisatie

Wij begeleiden organisaties van iedere omvang voor de certificering van de ISO 9001 norm. De ISO 9001 norm bevat naast de generieke onderdelen nog een aantal meer gedetailleerde eisen waaraan je organisatie moet voldoen. Hierbij gaat het om heel concrete maatregelen die je moet nemen. Dit zijn eisen op het gebied van klantgerichtheid, procesgerichtheid en klanttevredenheidsmeting.

Dit kunnen we voor je betekenen:

  • Nulmeting
  • Implementatie
  • Onderhoud
  • Kwaliteitsmanager as a service
  • Interne audits
  • Integratie met andere managementsystemen (zodat je een Integraal Management Systeem krijgt, ook wel IMS genoemd). 

Neem contact op

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

ISO 9001: BMGRIP als jouw vertrouwde kwaliteitspartner

BMGRIP is jouw dynamische bondgenoot in het verbeteren van de kwaliteit binnen jouw organisatie. Ervaar de kracht van BMGRIP terwijl wij je begeleiden naar het hoogste niveau van kwaliteit. Neem de leiding in kwaliteitsverbetering en -borging, neem vandaag nog contact op met BMGRIP.

Lees meer over informatiebeveiliging

AI & jouw organisatie: to act or not to act?

Snellere en nauwkeurigere diagnoses in de gezondheidszorg of inbreuk op privacy door gezichtsherkenningstechnologie? De opkomst van AI brengt zowel positieve als negatieve impact. De AI Act is bedoeld dit (beter) te reguleren. In deze blog wordt besproken wát de AI Act inhoudt en wat dit voor jouw organisatie betekent.